Hos Ticket har antalet fotbollsresor ökat successivt för varje år

Att kombinera resor med personliga intressen är en trend som har brett ut sig allt mer de senaste åren. Hos resebyrån Ticket har antalet fotbollsresor ökat successivt för varje år. Tidigare var det främst renodlade grabbgäng som åkte på fotbollsresor. Men nu har kundgruppen för dessa resor blivit mycket mer varierad och man reser gärna i större sällskap.

Inför Champions League-finalen mellan Atlético Madrid och Real Madrid ser Ticket en uppgång även på Lissabon. Precis som de populära storstäderna London, Paris med flera, så är Lissabon en variationsrik stad där man kan se och uppleva mycket utöver själva fotbollsmatchen.

– De fotbollsresor vi säljer mest av går främst till London, Paris, Barcelona och Milano. Det beror inte enbart på att de har riktigt tunga klubblag, utan också på att det är enklare att få med sig familjen eller mindre fotbollsintresserade vänner till dessa städer än till exempelvis Newcastle eller Dortmund, säger Maria Gertell, kommunikationsansvarig på Ticket.

– Skulle man inte ha turen att få tag på biljetter till Champions League-finalen kan vi i stort sett alltid erbjuda paketresor med flyg, hotell, transfer och biljetter till de europeiska fotbollsligorna, såsom Premier League, La Liga, Bundesliga med flera. För de som inte gillar fotboll finns det massor med andra evenemang att välja mellan, säger Maria Gertell.

Förra året sågs Champions League-finalen av cirka 360 miljoner tv-tittare över hela världen, vilket vittnar om det enorma intresset kring turneringen. Att lyckas få tag på biljetter till finalen i världens bästa klubblagsturnering med världens bästa fotbollsspelare är alltså inte det lättaste.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.